I გაკვეთილის გეგმა














გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებლის სახელი გვარი, პირადი ნომერი:    თამარ იაკობიძე, პ/ნ 01020014493
საგანი:    მათემატიკა
სწავლების საფეხური/კლასი:      საშუალო /   XI
მოსწავლეთა რაოდენობა:    33    (ერთი სსსმ მოსწავლე)
გაკვეთილის თემა:   სივრცითი ფიგურა - კონუსი
გაკვეთილის მიზანი:მოსწავლე ყოველ ჯერზე შეძლებს სივრცითი ფიგურის აგებას, კვეთების აგებას, შლილების ამოცნობას,სივრცითი
ფიგურის ელემენტების ჩამოთვლას და ჩვენებას  მოდელზე, გვერდითი ზედაპირის ფართობის გამოსათვლელი
ფორმულის გამოყენებას.
გაკვეთილის მიზანი სსსმ მოსწავლისთვის:  მოსწავლე დახაზავს კონუსს, წრეწირს, გამოითვლის წრეწირის ფართობს, ამოიცნობს
შლილს,შეასრულებს პრაქტიკულ სამუშაოს.
N
აქტივობის აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსები
დრო (წთ)
აქტივობის ბოლოს მისაღწევი შედეგი

1

მასწავლებელი ახდენს მოსწავლეთა დასწრების მონიტორინგს,ამოწმებსდავალებას ვიზუალურადდა  კითხვა-პასუხით. აცნობს მოსწავლეებს  გაკვეთილის თემას,მიზანს და შეფასების კრიტერიუმებს.
კითხვა-პასუხი, ვიზუალურად დავალების შემოწმება, ინფორმაციის მიწოდება
მთელი კლასი
საკლასო ჟურნალი,
შეფასების რუბრიკა
4წუთი
მოსწავლეებს ეცოდინებათ გაკვეთილის მიზანი,  შეფასების კრიტერიუმები. მათ განიმტკიცეს წინარე მასალა. (ცილინდრი)
2



მასწავლებელი ახალი მასალის ახსნის მიზნით ატარებს მინი-ლექციას სივრცითი ფიგურის -კონუსის შესახებ.  თვალსაჩინოების გამოყენებით, სლაიდების დახმარებით სვავს  კითხვებს,მოსწავლეები  ასახელებენ რომელია სიმაღლე, მსახველი. რა ფიგურა მიიღება ფუძის პარალელური სიბრტყით კვეთისას, ღერძული კვეთისას. რა ფიგურაა კონუსის შლილი, გვერდითი ზედაპირის შლილი.
სსსმ მოსწავლე ამოიცნობს წრეწირს და აყალიბებს მისი ფართობის ფორმულას.
მასწავლებელი და მოსწავლეები ერთობლივად გამოიყვანენ კონუსის გვერდითი ზედაპირის ფართობს.
მინი ლექცია
ინტერაქტიური შეკითხვები

 მთელი კლასი

კომპიუტერი,პროექტორი,
სლაიდები, ფორმატი, თვალსაჩინოება:
კონუსის მაკეტი
კონუსის ღერძული კვეთის მაკეტი
შლილის მაკეტი

13 წუთი
მოსწავლეები ჩართულები იქნებიან გაკვეთილის ახსნის პროცესში, გაეცნობიან ახალ მასალას. გამოიყვანენ კონუსის გვერდითი ზედაპირის ფართობს.

3



მოსწავლეები დამოუკიდებლად ასრულებენ მიცემულ დავალებას, დახაზავენ კონუსს, ღერძულ კვეთას და შლილს .
სსსმ მოსწავლეს ვთხოვ დახაზოს კონუსი და მიუთითოს მისი ელემენტები.(სიმაღლე და მსახველი)
დამოუკიდებელი მუშაობა,
დაკვირვება

მთელი კლასი
რვეული, დაკვირვების დღიური

4 წუთი
მოსწავლეები ეჩვევიან ხაზვის ელემენტებს და სივრციულ აღქმას
4



მასწავლებელი მოსწავლეებს უჩვენებს სლაიდებში ოთხი ტაძრის გუმბათის სურათებს მონაცემებით. მოსწავლეები გამოითვლიან თითოეული ტაძრის გუმბათის გვერდითი ზედაპირის ფართობს. შერჩევის პრინციპით, მასწავლებელი სთხოვს ოთხ მოსწავლეს დაფაზე შეასრულონ დავალება.
სსსმ მოსწავლე მუშაობს დამოუკიდებლად,  მიცემული ნახაზის მიხედვით გამოჭრის და ააწყობს კონუსს.
დამოუკიდებელი სამუშაო,
შერჩევის წესით დაფასთან მუშაობა

მთელი კლასი
რვეული, დაფა, ცარცი.
10 წუთი
მოსწავლეები დამოუკიდებლად შეძლებენ  გვერდითი ზედაპირის ფართობის ფორმულით ამოცანის ამოხსნას.
სსსმ მოსწავლეს განუვითარდება მოტორული და ვიზუალური აღქმის უნარები. შეძლებს კონუსის ფიგურის აღქმას.

5
მასწავლებელი სთავაზობს ვიდეო ტესტს სივრცითი აღქმის შესახებ, იმსჯელონ წყვილებში და გამოთქვან სწორი პასუხები.
ტესტის მუშაობაში რთავსსსსმმოსწავლეს.
ტესტი
მუშაობა წყვილებში
ვიდეო მასალა
4 წუთი
მოსწავლეები შეძლებენ სივრცითი ფიგურების აღქმას
6
მასწავლებელი  სლაიდების დახმარებით სვავს შემაჯამებელ კითხვებს, პასუხებს აფასებს ბარათების საშუალებით
კითხვა-პასუხი
მთელი კლასი
სამი ფერის ბარათი
2 წუთი
მოსწავლეები განიმტკიცებენ ახალ  სასწავლო მასალას
7
მასწავლებელი შეფასების  კრიტერიუმების დახმარებით აძლევს განმავითარებელ  და განმსაზღვრელ შეფასებას. აძლევს საშინაო დავალებას
დაკვირვება,  რუბრიკით   შეფასება.

მთელი კლასი
შეფასების რუბრიკა
3 წუთი
მოსწავლეებიიღებენკონკრეტუუკუკავშირს,სწავლისშედეგებისგაუმჯობესებისმიზნით.

გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:მათ.XI.10  მოსწავლეს შეუძლლია გეომეტრიული გარდაქმნების დახასიათება და მათი გამოყენება
                                                                                                  გეომეტრიული პრობლემის გადაჭრისას.
·         ასახელებს გეომეტრიული ფიგურის მახასიათებლებს  მოცემული გეომეტრიული გარდაქმნისას.
·         ფიგურების შესახებ სხვადასხვა მონაცემების (ფიგურის ზომები, ფიგურათა ელემენტებს შორის თანაფარდობა) გამოყენებით გეომეტრიული დებულების დამტკიცება.
                                                                                მათ.XI.10  მოსწავლესშეუძლიასივრცულიფიგურისკვეთების და გეგმილების გამოყენება
           სივრცული ფიგურის შესასწავლად.
·         მსჯელობს სივრცული ფიგურის კვეთის შესაძლო ფორმაზე და აგებს სივრცული ფიგურის მითითებულ კვეთას.

თარიღი: 17.04.2018
ხელისმოწერა:
შეფასება: განმსაზღვრელი, განმავითარებელი
კრიტერიუმები
არადამაკმაყოფილებელი
2-4 ქულა
დამაკმაყოფილებელი
5-6 ქულა
კარგი
7-8 ქულა
ძალიან კარგი
9-10 ქულა
 წინარე ცოდნის ფლობა

მოსწავლე ვერ  ამჟღავნებს წინარე ცოდნას.
არ იცის ცილინდრის განმარტება, მისი ელემენტები, წრის და წრეწირის განმარტება, წრეწირის ფართობი, მსახველი, სიმაღლე, რკალი
მოსწავლე სუსტად  ამჟღავნებს წინარე ცოდნას.
ცუდად იცის ცილინდრის განმარტება, მისი ელემენტები, წრის და წრეწირის განმარტება, წრეწირის ფართობი, მსახველი, სიმაღლე, რკალი
მოსწავლე კარგად  ამჟღავნებს წინარე ცოდნას.
კარგად იცის ცილინდრის განმარტება, მისი ელემენტები, წრის და წრეწირის განმარტება, წრეწირის ფართობი, მსახველი, სიმაღლე, რკალი
მოსწავლე სრულყოფილად ამჟღავნებს წინარე ცოდნას.
ზედმიწევნით კარგად იცის ცილინდრის განმარტება, მისი ელემენტები, წრის და წრეწირის განმარტება, წრეწირის ფართობი, მსახველი, სიმაღლე, რკალი
მონაწილეობა თეორიული მასალის ახსნისას
მოსწავლე ვერ ერთვება თეორიული მასალის ახსნისას, ვერ  აკეთებს  დასკვნას.
მოსწავლე სუსტად მსჯელობს თეორიული მასალის ახსნისას  უჭირს  დასკვნის გაკეთება
მოსწავლე კარგად მსჯელობს თეორიული მასალის ახსნისას  ვერ აკეთებს გონივრულ დასკვნას.
 მოსწავლე სრულყოფილად მსჯელობს თეორიული მასალის ახსნისას  აკეთებს გონივრულ დასკვნას.
პრაქტიკული დავალების შესრულება
ვერ ასრულებს ყველა სავარჯიშოს  . მიახლოებით ხაზავს კონუსს და მის ელემენტებს, ვერ ამჟღავნებს ხაზვის და სივრცითი ხედვის უნარებს. ვერ იყენებს  ტერმინოლოგიას  და ფორმულებს
სუსტად ასრულებს  სავარჯიშოს უმრავლესობასმიახლოებით ხაზავს კონუსს და მის ელემენტებს, სუსტად ამჟღავნებს ხაზვის და სივრცითი ხედვის უნარებს.   ტერმინოლოგიის  და ფორმულების გამოყენებისას უშვებს უხეშ შეცდომებს
ასრულებს ყველა სავარჯიშოს  კარგად. ხაზავს კონუსს და მის ელემენტებს, კარგად ამჟღავნებს ხაზვის და სივრცითი ხედვის უნარებს.  ტერმინოლოგიის  და ფორმულების გამოყენებისას უშვებს უზუსტობებს
ასრულებს ყველა სავარჯიშოს ზედმიწევნით კარგად. ხაზავს კონუსს და მის ელემენტებს, საუკეთესოდ ამჟღავნებს ხაზვის და სივრცითი ხედვის უნარებს. ზუსტად იყენებს  ტერმინოლოგიას  და ფორმულებს
თანამშრომლობა
არ თანამშრომლობს ან თანამშრომლობს ძალიან იშვიათად თანატოლებთან წყვილებში მუშაობის დროს
იშვიათად თანამშრომლობს თანატოლებთან წყვილებში მუშაობის დროს
ხშირად თანამშრომლობს თანატოლებთან წყვილებში მუშაობის დროს
ყოველთვის თანამშრომლობს თანატოლებთან წყვილებში მუშაობის დროს


სსსმ მოსწავლის შეფასების რუბრიკა

კრიტერიუმები

შეფასება
წინარე ცოდნის ფლობა

მოსწავლე   ამჟღავნებს წინარე ცოდნას.
კარგად იცის ცილინდრის განმარტება, მისი ელემენტები, წრის და წრეწირის განმარტება, წრეწირის ფართობი, მსახველი, სიმაღლე, რკალი
3 ქულა
მონაწილეობა თეორიული მასალის ახსნისას
მოსწავლე შეძლებისდაგვარად მსჯელობს თეორიული მასალის ახსნისას. 
2  ქულა
პრაქტიკული დავალების შესრულება
ასრულებს ყველა სავარჯიშოს  კარგად. ხაზავს კონუსს და მის ელემენტებს,ამჟღავნებს ხაზვის და სივრცითი ხედვის უნარებს.  მოტორული უნარების ფლობა
3  ქულა
თანამშრომლობა
ხშირად თანამშრომლობს თანატოლებთან წყვილებში მუშაობის დროს
2  ქულა



Комментариев нет:

Отправить комментарий