ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა XI

   
    მოსწავლის ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა შეფასების შედეგები
მოსწავლის საგნობრივი შეფასება სასწავლო წლის დასაწყისში
მოსწავლის სახელი-ვარი       XXXX

კლასი: XI
საგანი: მათემატიკა
მასწავლებლის სახელი-გვარი: თამარ იაკობიძე
თარიღი: 12.09. 2018

                                             შეფასების შედეგები

სფერო

ძლიერი მხარეები


სუსტი მხარეები
                    აკადემიური უნარები:


წერა


წერს საკუთარ სახელს და გვარს. შეუძლია დაფიდან ან რვეულიდან გადაწერა (სჭირდება უფრო მეტი დრო ვიდრე მის თანატოლებს). ნაწერი თანაბარია, არ სცდება ხაზს. შეუძლია დასმულ კითხვაზე წერილობით მოკლე (მარტივი წინადადებით) პასუხის გაცემა.
უჭირს ნაწარმოების შინაარსის თანმიმდევრულად ჩამოყალიბება წერილობით. არ იყენებს სასვენ ნიშნებს.

კითხვა


შეუძლია უფროსის მიერ წაკითხული მოკლე მოთხრობის  (II კლასის) შინაარსის გაგება, I და II ხარისხოვანი ფაქტების გამოყოფა, კითხვებზე პასუხის გაცემა. მარტივ სიტყვებს კითხულობს სინქრონულად. შეუძლია მის მიერ წაკითხული მოთხრობის შინაარსის გაგება თუ ნაწარმოებში არ შეხვდა უცხო სიტყვები
რთულ სიტყვებს კითხულობს მარცვალ-მარცვალ. კითხვის ტემპი ნელია. ინტონაცია დარღვეულია. უჭირს  ზოგიერთი აბსტრაქტული სიტყვის მნიშვნელობა.

თხრობა

სკოლის გარემოში მარიამი ძალიან აქტიური და კომუნიკაბელურია, ღიად გამოხატავს საკუთარ აზრს, შთაბეჭდილებებს. სახლში ყვება სკოლის ამბებს. საუბრისას იცავს ინტონაციას. შეუძლია ნაწარმოების  შინაარსის გადმოცემა მოკლე წინადადებებით. პასუხობს ნაწარმოების ირგვლივ დასმულ კითხვებზე. შეუძლია მთავარი გმირის დასახელება და მათი ზოგადი დახასიათება.-
უჭირს გაბმული თხრობა.
არითმეტიკა
საგანთა მწკრივში ასახელებს დიდ, პატარა ნივთზე. ესმის ცნებები „გრძელი“, „მოკლე“, „დაბალი“, „მაღალი“, „მძიმე“, „მსუბუქი“. ასახელებს/განსაზღვრავს პოზიციებს პირველი, მეორე, შუა, ბოლო. სწორად წერს სამნიშნა ციფრებს. შეუძლია მათი შედარება, მიმატების და გამოკლება ქვეშმიწერით შესრულება თანრიგზე გადასვლით. იცის გამრავლების ტაბულება, ქვეშმიწერით გაყოფის ხერხი. ცნობს ზუსტ საათებს.
ვერ განსაზღვრავს სიგრძის და წონით ერთეულებს. უჭირს წილადებზე და ათწილადებზე ოპერირება.
შემეცნებითი უნარები (აღქმა,ყურადღება)


სწორად აღიქვამს და ასახელებს ფერებს, ფორმებს (წრე,სამკუთხედი, ოთხკუთხედი). სწორად გვიჩვენებს სივრცით მიმართებებს „ზემოთ“, „ქვემოთ“, „წინ“, „უკან“, „გვერდზე“, მარჯვენა, მარცხენა. შეუძლია ყურადღების მიმართვა ერთ აქტივობაზე 15 წუთის განმავლობაში. ადგენს ადამიანის სხეულის სქემას, შეუძლია ნაკლული არსებითი დეტალების იდენტიფიკაცია.
უჭირს რთული საგნობრივი გამოსახულებების ცნობა/დასახელება.
მეხსიერება
ადვილად იმახსოვრებს მოვლენებს რომელსაც მის მიერ თან ახლდა ემოციური განცდა. 4 სურათიდან ერთი სურათის დამალვის შემდეგ შეუძლია განსაზღვროს რომელი ნივთი დააკლდა. იმეორებს რაოდენობას და რითმს. 9 ნაჩვენები სურათიდან აღადგენს შვიდს სწორად.

აზროვნება





ამყარებს მოვლენებს შორის მიზეზ-შედეგობრივ კავშირებს. ახდენს ტანსაცმლის, ჭურჭლის, ხილის, ცხოველების კატეგორიზაციას. შეუძლია საგანთა შორის მსგავსებისა და განსხვავების პოვნა. შეუძლია საკუთარი თავის შესახებ მოგვაწოდოს შემდეგი ინფორმაცია: სახელი, გვარი, ოჯახის წევრების ვინაობა, ასაკი, ასახელებს კვირის დღეებს, წელიწადის დროებს- უსადაგებს მათ თვეებს.

კომუნიკაციის უნარი

ენა/მეტყველება
 წამყვანი საშუალება არის მეტყველება. მეგობრულად არის განწყობილი თანატოლების მიმართ. უპირატესობას ანიჭებს ბიჭებთან თამაშს.
ექსპრესიული მეტყველება: იყენებს რთულ თანწყობილ და ქვეწყობილ წინადადებებსაც. სკოლის გარემოში უფროსებთან კონტაქტურია, ღიად გამოხატავს საკუთარ ემოციებს , განცდებს.
იმპრესიული მეტყველება: ესმის მიმართული მეტყველება. შეუძლია შეასრულოს ორმოქმედებიანი მითითება.

ლექსიკური მარაგი მწირია.ძირითადად საუბრობს მარტივი წინადადებებით.
მსხვილი მოტორული
უნარები


განვითარებულია ნორმის ფარგლებში.

ქცევა/ყოფაქცევა




განვითარებულია ნორმის ფარგლებში.



______________________________
   ფუნქციური
 უნარ-ჩვევები
ემორჩილება საგაკვეთილო პროცესს. იცავს წესებს. თავს არიდებს კონფლიქტურ სიტუაციებს.

საგანმანათლებლო გარემოს  შეფასება
საჭირო რესურსების ჩამონათვალი, რაც მნიშნელოვანია სსსმ მოსწავლის სწავლის ხელშეწყობისთვის, მაგ ადამიანური ან/და მატერიალური რესურსი
არსებული რესურსები : ფერადი ქაღალდი, თვალსაჩინოება, ფორმატი, კომპიუტერი
საჭირო რესურსები  : კომპიუტერითან წვდომის ხანგრძლივობის გაზრდა


მოსწავლემ გასული სასწავლო წლის დასასრულს გამოავლინა შემდეგი სასწავლო შედეგი/ები
შედეგის მიღწევას ადასტურებს შემდეგი ინდიკატორი/ები
შედეგის მიღწევას არ ადასტურებს შემდეგი ინდიკატორი/ები
მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა-დასაბუთების ზოგიერთი ხერხის გამოყენება.
აყალიბებს და ასაბუთებს მარტივ დებულებას რიცხვებს შორის დამოკიდებულებებზე, მათ თვისებებზე ან მათზე მოქმედებების შედეგის შესახებ; შესაბამის შემთხვევაში ახდენს გამონათქვამის უარყოფას
ვერ აყალიბებს საწინააღმდეგო დებულებას;
უჭირს კონკრეტული მგალითების მოყვანა და ანალიზი
მოსწავლეს შეუძლია რაციონალურ რიცხვებზემოქმედებების შესრულება სხვადასხვა ხერხით და ამ მოქმედებების შედეგის შეფასება.

·  იყენებს გაყოფადობის ნიშნებს და ნაშთის თვისებებს რიცხვებისა და არითმეტიკული მოქმედებების შედეგის თვისებებზე მსჯელობისას (მაგალითად, “რას მივიღებთ ნაშთში თუ 2345 გავყოფთ 3-ზე?”);
ირჩევს და იყენებს რაციონალური რიცხვებზე არითმეტიკულ მოქმედებათა, აგრეთვე ხარისხში აყვანისა და ფესვის ამოღების ოპერაციების შესრულების ოპტიმალურ ხერხს.
უჭირს მარტივ მამრავლებად შლის რიცხვს და პოულობს ამ იცხვიდან ფესვის მნიშვნელობას
უჭირს გამოსახულების კომპლექსურად აღქმა და მაგალითის ოპერაციებად დაყოფა და გამარტივება-ამოხსნა
მასწავლებლის დასკვნა ინდივიდუალური სასწავლო მიზნების საჭიროების თაობაზე
მოსწავლემ ძირითადიკომპონენტები აითვისა მე-8 კლასის პროგრამიდან, გამოვლენილი სუსტი მხარეები და მისი ძლიერი მხარეები იძლევა იმის საშუალებას, რომ გააგრძელოს შემდეგიმ კლასის პროგრამის ათვისება


ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა
თარიღი:12.09.2018
საგანი: მათემატიკა
მასწავლებლის სახელი, გვარი: თამარ იაკობიძე
მიმართულება:რიცხვები და მოქმედებები
გრძელვადიანი მიზანი 

1. მათ. IX.3.    მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა-დასაბუთების ზოგიერთი ხერხის გამოყენება.
მოკლევადიანი მიზანი 


1
სექტემბერი-ოქტომბერი
აყალიბებს და ასაბუთებს მარტივ დებულებას რიცხვებს შორის დამოკიდებულებებზე, მათ თვისებებზე ან მათზე მოქმედებების შედეგის შესახებ;
2
ნოემბერი
შესაბამის შემთხვევაში ახდენს გამონათქვამის უარყოფას (მაგალითად, მოყავს კონტრმაგალითი); აყალიბებს საწინააღმდეგო დებულებას;
3
დეკემბერი
ამოცანების ამოხსნისას იყენებს რიცხვით სიმრავლეებს შორის დამოკიდებულების გამოსახვის ზოგიერთ ხერხს (მაგალითად, დიაგრამებს ან სხვა გრაფიკულ გამოსახულებებს);

4
იანვარი-თებერვალი
ახდენს რიცხვების საშუალო არითმეტიკულისა და საშუალო გეომეტრიულის ინტერპრეტაციასა და ერთმანეთთან შედარებას; );
5
მარტი
იყენებს არითმეტიკულისა და საშუალო გრომეტრიულის თვისებებს ამოცანების ამოხსნისას;

6
აპრილი
ასაბუთებს ნაშთთა არითმეტიკის დებულებებს და იყენებს ნაშთთა არითმეტიკის ელემენტებს ამოცანების ამოხსნისას
7
მაისი-ივნისი
იყენებს რიცხვების შეკრება/გამოკლება მოდულით 12, 60 ან 360; ისეთი ამოცანების ამოხსნისას, რომლებიც დაკავშირებულია საათთან ან კუთხით მობრუნებასთან).

    1.  აყალიბებს და ასაბუთებს მარტივ დებულებას რიცხვებს შორის დამოკიდებულებებზე, მათ თვისებებზე ან მათზე მოქმედებების შედეგის შესახებ;

აქტივობა
რესურსი
1
რიცხვების ამოცნობა
მოსწავლეს აძლევ დავალებას: მასწავლებლის მიერ არეულად დაწერილი რიცხვები დაალაგოს სვეტების სახით ნატურალური, მთელი, რაციონალური, ირაციონალური



დადაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
2
პრაქტიკული ხედვა
მოსწავლეს უხსნის მოდულის განმარტებას და აძლევს დავალებას რიცხვით ღერძზე აჩვენოს მოდული და მოიყვანოს მაგალითი რეალური ცხოვრებიდან, რა დროს შეიძლებნა გამოვიყენოთ ტერმინი "მოდული"
დაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
3
პრაქტიკული სამუშაო
მოსწავლეს აძლევს რიცხვით გამოსახულებას, უხსნის მოქმედებების შესრულების თანმიმდევრობას და ეხმარება მაგალითის ამოხსნაში
დაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
   მოკლევადიანი მიზანი 2.  შესაბამის შემთხვევაში ახდენს გამონათქვამის უარყოფას (მაგალითად, მოყავს კონტრმაგალითი); აყალიბებს საწინააღმდეგო დებულებას;
აქტივობა
რესურსი
1
სმენის და დაკვირვების უნარი
მოსწავლეს უხსნის თუ რას ნიშნავს გამონქთქვამის უარყოფა, მომყავს მაგალითი და თხოვს გაიმეოროს ახსნილი



დადაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
2
აზრის გადმოცემის უნარი
ახსნილი მასალის საფუძველზე აძლევს დავალებას თავად შეძლოს დამოუკიდებლად ჩამოაყალიბოს დებულება
დაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
3
დამოუკიდებელი აზროვნება
მოსწავლეს აძლევს დავალებას, თავად მოიფიქროს მარტივი მაგალითი და ამოხსნას
დაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
მოკლევადიანი მიზანი 3.  ამოცანების ამოხსნისას იყენებს რიცხვით სიმრავლეებს შორის დამოკიდებულების გამოსახვის ზოგიერთ ხერხს (მაგალითად, დიაგრამებს ან სხვა გრაფიკულ გამოსახულებებს);
აქტივობა
რესურსი
1
სმენის და დაკვირვების უნარი
მოსწავლეს უხსნის თუ რას ნიშნავს გამონქთქვამის უარყოფა, მომყავს მაგალითი და თხოვს გაიმეოროს ახსნილი



დადაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
2
აზრის გადმოცემის უნარი
ახსნილი მასალის საფუძველზე აძლევს დავალებას თავად შეძლოს დამოუკიდებლად ჩამოაყალიბოს დებულება
დაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
3
დამოუკიდებელი აზროვნება
მოსწავლეს აძლევს დავალებას, თავად მოიფიქროს მარტივი მაგალითი და ამოხსნას
დაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
    მოკლევადიანი მიზანი 4.  ახდენს რიცხვების საშუალო არითმეტიკულისა და საშუალო გეომეტრიულის ინტერპრეტაციასა და ერთმანეთთან შედარებას;

აქტივობა
რესურსი
1
სმენის და დაკვირვების უნარი
მოსწავლეს უხსნის თუ რას ნიშნავს გამონქთქვამის უარყოფა, მომყავს მაგალითი და თხოვს გაიმეოროს ახსნილი



დადაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
2
აზრის გადმოცემის უნარი
ახსნილი მასალის საფუძველზე აძლევს დავალებას თავად შეძლოს დამოუკიდებლად ჩამოაყალიბოს დებულება
დაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
3
დამოუკიდებელი აზროვნება
მოსწავლეს აძლევს დავალებას, თავად მოიფიქროს მარტივი მაგალითი და ამოხსნას
დაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
    მოკლევადიანი მიზანი 5.  იყენებს არითმეტიკულისა და საშუალო გრომეტრიულის თვისებებს ამოცანების ამოხსნისას;
აქტივობა
რესურსი
1
სმენის და დაკვირვების უნარი
მოსწავლეს უხსნის თუ რას ნიშნავს გამონქთქვამის უარყოფა, მოყავს მაგალითი და თხოვს გაიმეოროს ახსნილი



დადაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
2
აზრის გადმოცემის უნარი
ახსნილი მასალის საფუძველზე აძლევს დავალებას თავად შეძლოს დამოუკიდებლად ჩამოაყალიბოს დებულება
დაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
3
დამოუკიდებელი აზროვნება
მოსწავლეს აძლევს დავალებას, თავად მოიფიქროს მარტივი მაგალითი და ამოხსნას
დაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
 მოკლევადიანი მიზანი 6.  ასაბუთებს ნაშთთა არითმეტიკის დებულებებს და იყენებს ნაშთთა არითმეტიკის ელემენტებს ამოცანების ამოხსნისას
აქტივობა
რესურსი
1
სმენის და დაკვირვების უნარი
მოსწავლეს უხსნის თუ რას ნიშნავს გამონქთქვამის უარყოფა, ომყავს მაგალითი და თხოვს გაიმეოროს ახსნილი



დადაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
2
აზრის გადმოცემის უნარი
ახსნილი მასალის საფუძველზე აძლევს დავალებას თავად შეძლოს დამოუკიდებლად ჩამოაყალიბოს დებულება
დაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
3
დამოუკიდებელი აზროვნება
მოსწავლეს აძლევს დავალებას, თავად მოიფიქროს მარტივი მაგალითი და ამოხსნას
დაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
   მოკლევადიანი მიზანი 7.  იყენებს რიცხვების შეკრება/გამოკლება მოდულით 12, 60 ან 360; ისეთი ამოცანების ამოხსნისას, რომლებიც დაკავშირებულია საათთან ან კუთხით მობრუნებასთან).
აქტივობა
რესურსი
1
სმენის და დაკვირვების უნარი
მოსწავლეს უხსნის თუ რას ნიშნავს გამონქთქვამის უარყოფა, მოყავს მაგალითი და თხოვს გაიმეოროს ახსნილი



დადაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
2
აზრის გადმოცემის უნარი
ახსნილი მასალის საფუძველზე აძლევს დავალებას თავად შეძლოს დამოუკიდებლად ჩამოაყალიბოს დებულება
დაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
3
დამოუკიდებელი აზროვნება
მოსწავლეს აძლევ დავალებას, თავად მოიფიქროს მარტივი მაგალითი და ამოხსნას
დაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის მონიტორინგი
გრძელვადიანი მიზანი:. მათ. IX.3.      მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა-დასაბუთების ზოგიერთი ხერხის გამოყენება.
მოკლევადიანი მიზნები:
მოკლევადიანი მიზნები
თვე
1
თვე
2
თვე
3
თვე
4
თვე
5
თვე
6
თვე
7
1

აყალიბებს და ასაბუთებსმარტივ დებულებას რიცხვებს შორის დამოკიდებულებებზე, მათ თვისებებზე ან მათზე მოქმედებების შედეგის შესახებ;


2

შესაბამის შემთხვევაში ახდენს გამონათქვამის უარყოფას (მაგალითად, მოყავს კონტრმაგალითი); აყალიბებს საწინააღმდეგო დებულებას;


3
ამოცანების ამოხსნისას იყენებს რიცხვით სიმრავლეებს შორის დამოკიდებულების გამოსახვის ზოგიერთ ხერხს (მაგალითად, დიაგრამებს ან სხვა გრაფიკულ გამოსახულებებს);



4

ახდენს რიცხვების საშუალო არითმეტიკულისა და საშუალო გეომეტრიულის ინტერპრეტაციასა და ერთმანეთთან შედარებას; );


5
იყენებს არითმეტიკულისა და საშუალო გრომეტრიულის თვისებებს ამოცანების ამოხსნისას;



6

ასაბუთებს ნაშთთა არითმეტიკის დებულებებს და იყენებს ნაშთთა არითმეტიკის ელემენტებს ამოცანების ამოხსნისას


7
იყენებს რიცხვების შეკრება/გამოკლება მოდულით 12, 60 ან 360; ისეთი ამოცანების ამოხსნისას, რომლებიც დაკავშირებულია საათთან ან კუთხით მობრუნებასთან).




ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა
თარიღი:12.09.2018
საგანი: მათემატიკა
მასწავლებლის სახელი, გვარი: თამარ იაკობიძე
მიმართულება:კანონზომიერებები და ალგებრა
გრძელვადიანი მიზანი 
IX.5.  მოსწავლეს შეუძლია დისკრეტული მათემატიკის ელემენტების გამოყენება პრობლემების გადაჭრისას.
მოკლევადიანი მიზნები

1
სექტემბერი-ოქტომბერი
რეალური პროცესების დისკრეტული მოდელებით აღწერისას იყენებს რეკურენტულ წესს (მაგალითად, მოსახლეობის რაოდენობის ყოველწლიური მუდმივი პროცენტული ზრდა); განავრცობს რეკურენტული წესით მოცემულ მიმდევრობას (n-ური წევრის ფორმულის გარეშე);
2
ნოემბერი
აკავშირებს სიმრავლურ ოპერაციებს (გაერთიანება, თანაკვეთა, დამატება) შესაბამის ლოგიკურ ოპერაციებთან (ან, და, არა).
3
დეკემბერი
იყენებს ხისებრ დიაგრამებს და გრაფებს, ვარიანტების დასათვლელად,გეგმის/განრიგის შესადგენად, ოპტიმიზაციის დისკრეტული ამოცანებისამოსახსნელად (ალგორითმების გარეშე) (მაგალითად, ორობიექტსშორისოპტიმალურიმარშრუტისმოძებნა);
4
იანვარი-თებერვალი
მიმდევრობის გამოსახვისას იყენებს რეკურენტულ წესს  -მათ შორის რეალური პროცესების დისკრეტული მოდელებით აღწერისას. მაგალითად, -მოსახლეობის რაოდენობის ყოველწლიური მუდმივიპ როცენტული ზრდა); განავრცობს რეკურენტული წესით მოცემულ მიმდევრობას;
5
მარტი
ადეკვატურად იყენებს სიმრავლურ ტერმინებს და ცნებებს (მაგალითად, ფუნქციის განსაზღვრის არე და მნიშვნელობათა სიმრავლე) და მოქმედებებს სიმრავლეებზე(თანაკვეთა, გაერთიანება, სხვაობა, დამატება), მათ შორის რეალური ვითარების მოდელირებისას ან აღწერისას.
6
აპრილი
ასაბუთებს ნაშთთა არითმეტიკის დებულებებს და იყენებს ნაშთთა არითმეტიკის ელემენტებს ამოცანების ამოხსნისას
7
მაისი-ივნისი
იყენებს რიცხვების შეკრება/გამოკლება მოდულით 12, 60 ან 360; ისეთი ამოცანების ამოხსნისას, რომლებიც დაკავშირებულია საათთან ან კუთხით მობრუნებასთან)..

    1.  აყალიბებს და ასაბუთებს მარტივ დებულებას რიცხვებს შორის დამოკიდებულებებზე, მათ თვისებებზე ან მათზე მოქმედებების შედეგის შესახებ;

აქტივობა
რესურსი
1
დაკვირვების მეთოდი
მოსწავლეს უხსნის დიაგრამის აგების ხერხებს, თუ რაში უნდა გამოიყენოს და როგორ , აძლევს დავალებას შეადგინოს დიაგრამა და განასხვავოს დიაგრამა, გრაფი და ხისებრი დიაგრამა ერთმანეთისგან

დადაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
2
პრაქტიკული მუშაობის უნარი
მოსწავლეს უხსნის თვლის პოზიციურ სისტემებს, როგორ გდაიყვანოს რიცხვი ერთი პოზიციური სისტემიდან მეორეში, აძლევს დავალებას თავად შეასრულოს ეს გარდაქმნა
დაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
3
დამოუკიდებელი აზროვნება
მოსწავლეს აძლევს დავალებას, დამოუკიდებლად მოიფიქროს რაიმე რაციონალური რიცხვი და გადაიყვანოს ერთი პოზიციური სისტემიდა სხვა პოზიციურ სისტემებში
დაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
    2. აკავშირებს სიმრავლურ ოპერაციებს (გაერთიანება, თანაკვეთა, დამატება) შესაბამის ლოგიკურ ოპერაციებთან (ან, და, არა).
აქტივობა
რესურსი
1
ანალიზის უნარი
მოსწავლეს უხსნის მიმდევრობას, რა განსხვავე4ბაა მიმდევრობასა და რიცხვით სიმრავლეს შორის. აძლევს დავალებას მოიყვანოს რამდენიმე  მაგალითი მიმდევრობის და სიმრავლის



დადაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
2
პრაქტიკული მუშაობის უნარი
მოსწავლეს უხსნის რა მოქმედებები შეიძლება განხორციელდეს მიმდევრობებზე. რა არის მიმდევრობის მოცემა რეკურენტული წესით და აკეთებინებს მაგალითს მისი დახმარებით
დაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
3
დამოუკიდებელი აზროვნება
მოსწავლეს ახსნილის საფუძველზე აძლევს დამოუკიდებელ დავალებას
დაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
 3.  იყენებს ხისებრ დიაგრამებს და გრაფებს, ვარიანტების დასათვლელად,გეგმის/განრიგის შესადგენად, ოპტიმიზაციის დისკრეტული ამოცანებისამოსახსნელად (ალგორითმების გარეშე) (მაგალითად, ორობიექტსშორისოპტიმალურიმარშრუტისმოძებნა);
აქტივობა
რესურსი
1
ანალიზის უნარი
მოსწავლეს უხსნის მიმდევრობას, რა განსხვავე4ბაა მიმდევრობასა და რიცხვით სიმრავლეს შორის. აძლევს დავალებას მოიყვანოს რამდენიმე  მაგალითი მიმდევრობაზე და სიმრავლეზე


დაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
2
პრაქტიკული მუშაობის უნარი
მოსწავლეს უხსნის რა მოქმედებები შეიძლება განხორციელდეს მიმდევრობებზე. რა არის მიმდევრობის მოცემა რეკურენტული წესით და აკეთებინებს მაგალითს
დაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
3
დამოუკიდებელი აზროვნება
მოსწავლეს ახსნილის საფუძველზე აძლევს დამოუკიდებელ დავალებას
დაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
     4.  ახდენს რიცხვების საშუალო არითმეტიკულისა და საშუალო გეომეტრიულის ინტერპრეტაციასა და ერთმანეთთან შედარებას; );

აქტივობა
რესურსი
1
სმენის და დაკვირვების უნარი
მოსწავლეს უხსნის თუ რას ნიშნავს გამონქთქვამის უარყოფა, მოყავს მაგალითი და თხოვს გაიმეოროს ახსნილი



დადაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
2
აზრის გადმოცემის უნარი
ახსნილი მასალის საფუძველზე აძლევს დავალებას თავად შეძლოს დამოუკიდებლად ჩამოაყალიბოს დებულება
დაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
3
დამოუკიდებელი აზროვნება
მოსწავლეს აძლევს დავალებას, თავად მოიფიქროს მარტივი მაგალითი და ამოხსნას
დაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
     5.  იყენებს არითმეტიკულისა და საშუალო გრომეტრიულის თვისებებს ამოცანების ამოხსნისას;
აქტივობა
რესურსი
1
სმენის და დაკვირვების უნარი
მოსწავლეს უხსნის თუ რას ნიშნავს გამონქთქვამის უარყოფა, მოყავს მაგალითი და თხოვს გაიმეოროს ახსნილი



დადაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
2
აზრის გადმოცემის უნარი
ახსნილი მასალის საფუძველზე აძლევს დავალებას თავად შეძლოს დამოუკიდებლად ჩამოაყალიბოს დებულება
დაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
3
დამოუკიდებელი აზროვნება
მოსწავლეს აძლევს დავალებას, თავად მოიფიქროს მარტივი მაგალითი და ამოხსნას
დაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
  6.  ასაბუთებს ნაშთთა არითმეტიკის დებულებებს და იყენებს ნაშთთა არითმეტიკის ელემენტებს ამოცანების ამოხსნისას
აქტივობა
რესურსი
1
სმენის და დაკვირვების უნარი
მოსწავლეს ვუხსნი თუ რას ნიშნავს გამონქთქვამის უარყოფა, მოყავს მაგალითი და თხოვს გაიმეოროს ახსნილი



დადაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
2
აზრის გადმოცემის უნარი
ახსნილი მასალის საფუძველზე აძლევს დავალებას თავად შეძლოს დამოუკიდებლად ჩამოაყალიბოს დებულება
დაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
3
დამოუკიდებელი აზროვნება
მოსწავლეს აძლევ დავალებას, თავად მოიფიქროს მარტივი მაგალითი და ამოხსნას
დაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
    7.  იყენებს რიცხვების შეკრება/გამოკლება მოდულით 12, 60 ან 360; ისეთი ამოცანების ამოხსნისას, რომლებიც დაკავშირებულია საათთან ან კუთხით მობრუნებასთან).
აქტივობა
რესურსი
1
სმენის და დაკვირვების უნარი
მოსწავლეს უხსნის თუ რას ნიშნავს გამონქთქვამის უარყოფა, მომყავს მაგალითი და თხოვს გაიმეოროს ახსნილი



დადაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
2
აზრის გადმოცემის უნარი
ახსნილი მასალის საფუძველზე აძლევს დავალებას თავად შეძლოს დამოუკიდებლად ჩამოაყალიბოს დებულება
დაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
3
დამოუკიდებელი აზროვნება
მოსწავლეს აძლევ დავალებას, თავად მოიფიქროს მარტივი მაგალითი და ამოხსნას
დაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება

ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის მონიტორინგი
გრძელვადიანი მიზანი: IX.5. მოსწავლეს შეუძლია დისკრეტული მათემატიკის ელემენტების გამოყენება პრობლემების გადაჭრისას.
მოკლევადიანი მიზნები:
მოკლევადიანი მიზნები
თვე
1
თვე
2
თვე
3
თვე
4
თვე
5
თვე
6
თვე
7
1
რეალური პროცესების დისკრეტული მოდელებით აღწერისას იყენებს რეკურენტულ წესს (მაგალითად, მოსახლეობის რაოდენობის ყოველწლიური მუდმივი პროცენტული ზრდა); განავრცობს რეკურენტული წესით მოცემულ მიმდევრობას (n-ური წევრის ფორმულის გარეშე);


2
აკავშირებს სიმრავლურ ოპერაციებს (გაერთიანება, თანაკვეთა, დამატება) შესაბამის ლოგიკურ ოპერაციებთან (ან, და, არა).


3
იყენებს ხისებრ დიაგრამებს და გრაფებს, ვარიანტების დასათვლელად,გეგმის/განრიგის შესადგენად, ოპტიმიზაციის დისკრეტული ამოცანებისამოსახსნელად (ალგორითმების გარეშე) (მაგალითად, ორობიექტსშორისოპტიმალურიმარშრუტისმოძებნა);


4
მიმდევრობის გამოსახვისას იყენებს რეკურენტულ წესს  -მათ შორის რეალური პროცესების დისკრეტული მოდელებით აღწერისას. მაგალითად, -მოსახლეობის რაოდენობის ყოველწლიური მუდმივიპ როცენტული ზრდა); განავრცობს რეკურენტული წესით მოცემულ მიმდევრობას;


5
ადეკვატურად იყენებს სიმრავლურ ტერმინებს და ცნებებს (მაგალითად, ფუნქციის განსაზღვრის არე და მნიშვნელობათა სიმრავლე) და მოქმედებებს სიმრავლეებზე(თანაკვეთა, გაერთიანება, სხვაობა, დამატება), მათ შორის რეალური ვითარების მოდელირებისას ან აღწერისას.


6
ასაბუთებს ნაშთთა არითმეტიკის დებულებებს და იყენებს ნაშთთა არითმეტიკის ელემენტებს ამოცანების ამოხსნისას


7
იყენებს რიცხვების შეკრება/გამოკლება მოდულით 12, 60 ან 360; ისეთი ამოცანების ამოხსნისას, რომლებიც დაკავშირებულია საათთან ან კუთხით მობრუნებასთან)..


ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა
თარიღი:12.09.2018
საგანი: მათემატიკა
მასწავლებლის სახელი, გვარი:         თამარ იაკობიძე
მიმართულება:   გეომეტრია და სივრცის აღქმა
გრძელვადიანი მიზანი 
მათ. IX.9.    მოსწავლეს შეუძლია გეომეტრიული გარდაქმნებისა და მათი კომპოზიციების კვლევა და გამოყენება.
მოკლევადიანი მიზნებ 
1
სექტემბერი-ოქტომბერი
მსჯელობს, თუ რა გეომეტრიული გარდაქმნა შეიძლება იყოს მოცემული ორი გეომეტრიული გარდაქმნის კომპოზიცია; ასაბუთებს თავის მოსაზრებას;
2
ნოემბერი-დეკემბერი
იყენებს გეომეტრიული ფიგურის თვისებებს და გეომეტრიულ გარდაქმნებს იმის დასაბუთებისათვის, შესაძლებელია თუ არა სიბრტყის დაფარვა; ახდენს დაფარვის დემონსტრირებას სიბრტყის ნაწილზე.
3
დეკემბერი
იყენებს კოორდინატებს გეომეტრიული ობიექტის თვისებების დასადგენად დადასაბუთებისთვის
4
იანვარი-თებერვალი
ობიექტთა ზომებისა და ობიექტთა შორის მანძილების დასადგენად (მათ შორისრეალურ ვითარებაში) იყენებს ფიგურათა (მრავალკუთხედების, წრეების/წრეწირების)მსგავსებას და დამოკიდებულებებს ფიგურის ელემენტების ზომებს შორის(მაგალითად, იმსაგნისსიმაღლისგაზომვა, რომლისფუძემიუდგომელია,მიუდგომელწერტილამდემანძილისგამოთვლა);
5
მარტი
პოულობს ბრტყელი ფიგურის ფართობს და იყენებს მას ოპტიმიზაციის ზოგიერთიპრობლემის გადასაჭრელად (მათ შორის რეალურ ვითარებაში);
6
აპრილი
იყენებს კოორდინატებს სიბრტყეზე გეომეტრიული ფიგურის ზომების დასადგენად.
7
მაისი-ივნისი
ახდენს გეომეტრიულ გარდაქმნებს სიბრტყეზე და მარტივ შემთხვევებში იყენებს მათ ფიგურათა ტოლობის დასადგენად

    1.  მსჯელობს, თუ რა გეომეტრიული გარდაქმნა შეიძლება იყოს მოცემული ორი გეომეტრიული გარდაქმნის კომპოზიცია; ასაბუთებს თავის მოსაზრებას;
აქტივობა
რესურსი
1
პრაქტიკული გამოყენების უნარი
მოსწავლეს უხსნის ფიგურების განლაგების შესაძლო შემთხვევებს, თუ ერთი  ფიგურა როგორ შეიძლება შეიცვალოს პარამეტრების და ადგილმდებარეობის მიხედვით რაიმე გარდაქმნის საფუძველზე

დადაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
2
შედარების უნარი
მოსწავლეს ახსენებს და ვუხსნი მართკუთხა სამკუთხედის თვისებებს და ტრიგონომეტრიული ფუნქციების დახმარებით სამკუთხედის ამოხსნას. აძლევს დავალებას: დააკავშიროს ტრიგონომეტრია სამკუთხედის კუთხეებსა და გვერდებს შორის
დაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
3
დამოუკიდებელი მუშაობის უნარი
მოსწავლეს უხსნის სამკუთხედის ამოხსნის თვისებებს და აძლევს დავალებას: დახაზოს სამკუთხედი და ააგოს მისი ელემენტების დახმარებით
დაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
    2.იყენებს გეომეტრიული ფიგურის თვისებებს და გეომეტრიულ გარდაქმნებს იმის დასაბუთებისათვის, შესაძლებელია თუ არა სიბრტყის დაფარვა; ახდენს დაფარვის დემონსტრირებას სიბრტყის ნაწილზე.
აქტივობა
რესურსი
1
შედარების უნარი
მოსწავლეს უხსნის რას ნიშნავს სიბრტყის გეომეტრიული დაფარვა. რა არის სიბრტყე და როგორ გამოვსახავთ მას, რეალურ ვითარებაში სიბრტყეს რა დატვირთვა აქვს



დადაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
2
პრაქტიკული უნარ-ჩვევები
მოსწავლეს ახსნილის საფუძველზე აძლევს დავალებას დამოუკიდებლად შეასრულოს მარტივი გეომეტრიული გარდაქმნები ფურცელზე და შემდგომ დაფაზე, როგორც სიბრტყის ნაწილზე
დაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
3
დამოუკიდებელი მუშაობის უნარი
მოსწავლეს აძლევს დამოუკიდებელ სამუშაოს ჯერ კლასში და შემდგომ სახლში, რამდენად ფლობს დამოუკიდებელად აწარმოოს დავალება
დაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
 3.  იყენებს კოორდინატებს გეომეტრიული ობიექტის თვისებების დასადგენად დადასაბუთებისთვის
აქტივობა
რესურსი
1
გრაფიკული აღქმის უნარი
მოსწავლეს უხსნის და ახსენებს სამკუთხედის ელემენტებს და მის თვისებებს, აძლევს დავალებას დახაზოს სამკუთხედი და აჩვენოს ყველა ელემენტი


დაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
2
წინარე ცოდნის გამოყენება
მოსწავლეს ახსნილი მასალის საფუძველზე აძლევს დავალებას მარტივი ამოცანა ამოხსნას სადაც გამოიყენებს ბისექტრისის, მედიანის და სიმაღლის განმარტებებს
დაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
3
ცოდნის ტრანსფერი
მოსწავლეს უხსნის და ახსენებს გეომეტრიული ფიგურის ფართობის განმარტებას და აძლევს დავალებას ცხოვრებიდა მოიყვანოს მაგალითები, რაში გამოგვადგება ფართობის გამოთვლა
დაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
     4. ობიექტთა ზომებისა და ობიექტთა შორის მანძილების დასადგენად (მათ შორისრეალურ ვითარებაში) იყენებს ფიგურათა (მრავალკუთხედების, წრეების/წრეწირების)მსგავსებას და დამოკიდებულებებს ფიგურის ელემენტების ზომებს შორის(მაგალითად, იმსაგნისსიმაღლისგაზომვა, რომლისფუძემიუდგომელია,მიუდგომელწერტილამდემანძილისგამოთვლა);
აქტივობა
რესურსი
1
ცოდნის ტრანსფერი
მოსწავლეს უხსნის გეომეტრიული ფიგურების თავისებურებებს და თვისებებს თუ რა სახით შეიძლება განლაგდეს სიბრტყეზე ღერძის, წერტილის მიმართ. აძლევს დავალებას ცხოვრებიდა მოიყვანოს  სიმეტრიული ფიგურების მაგალითები
ცოდნის ტრანსფერი
2
პრაქტიკული უნარი
მოსწავლეს უხსნის ღერძულ სიმეტრიას, ფიგურის ადგილს ღერძული სიმეტრიის დროს, საკოორდინატო ღერძების მიმართ. აძლევს დავალებას ააგოს საკოორდინატო ღერძები და იპოვოს წერტილის სიმეტრიული წერტილი საკოორდინატო ღერძების მიმართ
პრაქტიკული უნარი
3
ნახაზის აგება
მოსწავლეს უხსნის ცენტრულ სიმეტრიას საკოორდინატო ღერძების მიმართ, აძლევს დავალებას ააგოს საკოორდინატო ღერძები და იპოვოს წერტილის სიმეტრიული წერტილი საკოორდინატო სათავის მიმართ
ნახაზის აგება
     5.  პოულობს ბრტყელი ფიგურის ფართობს და იყენებს მას ოპტიმიზაციის ზოგიერთიპრობლემის გადასაჭრელად (მათ შორის რეალურ ვითარებაში);
აქტივობა
რესურსი
1
პრაქტიკული უნარი. ნახაზის აგება
მოსწავლეს უხსნის ჰომოთეტიას, როგორ შეიცვლება ფიგურა ჰომოთეტიით, ჰომოთეტიის კოეფიციენტის მიხედვით. აძლესვ დავალებას დახაზოს მონაკვეთი და სამკუთხედი და იპოვოს მათი მსგავსი ფიგურა ჰომოთეტიის კოეფიციენტის გათვალისწინებით



დადაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
2
ნახაზის აგება ტრანსპორტირის გამოყენება
მოსაწვლეს უხსნის მობრუნებას. ფიგურის რა ელემენტები იცვლება მობრუნებისას, მობრუნებით რა ფიგურას მივიღებთ. აძლევს დავალებას დახაზოს მარტივი ფიგურა და მოაბრუნოს რაიმე კუთხით ტრანსპორტირის გამოყენებით
დაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
3
დამოუკიდებელი მუსაობის უნარი
მოსწავლეს უხსნის მსგავსებას, მსგავსი ფიგურების თისებებს და აძლევს დავალებას ჩამოაყალიბოს მსგავსების თვისებები და ააგოს შესაბამისი ნახაზი დამოუკიდებლად
დაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
  6.  იყენებს კოორდინატებს სიბრტყეზე გეომეტრიული ფიგურის ზომების დასადგენად.
აქტივობა
რესურსი
1
ცოდნის ტრანსფერი
მოსწავლეს უხსნის მართკუთხა საკოორდინატო სისტემაში წერტილის პოვნის წესს, რაში ჭირდება კოორდინატები ცხოვრებაში და როგორ გვეხმარება


დადაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
2
ფიგურის აგების უნარი
მოსწავლეს უხსნის სიბრტყეზე როგორ ავაგოთ ფიგურა მისი კოორდინატების მიხედვით, და ვაძლევ დავალებას დამოუკიდებლად აწარმოოს აგება
დაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
3
პრაქტიკული უნარი
მოსწავლეს უხსნის როგორ იპოვოს კოორდინატები უკვე მოცემული ფიგურისთვის
დაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
    7.  ახდენს გეომეტრიულ გარდაქმნებს სიბრტყეზე და მარტივ შემთხვევებში იყენებს მათ ფიგურათა ტოლობის დასადგენად
აქტივობა
რესურსი
1
თეორიული ცოდნის გადმოცემის უნარი
მოსწავლეს უხსნი წრფეთა პარალელურობას, მის თვისებებს. აძლევს დავალებას შეძლოს ჩამოაყალიბოს აღნიშნული თვისებები

დადაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
2
დამოუკიდებელი მუსაობის უნარი
მოსწავლეს უხსნის მარტივი ამოცანის ამოხსნის მეთოდებს და აძლევს დავალებას მსგავსი ამოცანა ამოსნას დამოუკიდებლად
დაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
3
პრაქტიკული სამუშაო
მოსწავლეს უხსნის როგორ ააგოს სიბრტყეში წერტილი მისი კოორდინატების მიხედვით. აძლევს დავალებას წერტილის კოორდინატების მიხედვით ააგოს ფიგურა
დაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება

ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის მონიტორინგი
გრძელვადიანი მიზანი:მათ. IX.9.    მოსწავლეს შეუძლია გეომეტრიული გარდაქმნებისა და მათი კომპოზიციების კვლევა და გამოყენება.
მოკლევადიანი მიზნები:
მოკლევადიანი მიზნები
თვე
1
თვე
2
თვე
3
თვე
4
თვე
5
თვე
6
თვე
7
1
მსჯელობს, თუ რა გეომეტრიული გარდაქმნა შეიძლება იყოს მოცემული ორი გეომეტრიული გარდაქმნის კომპოზიცია; ასაბუთებს თავის მოსაზრებას;


2
იყენებს გეომეტრიული ფიგურის თვისებებს და გეომეტრიულ გარდაქმნებს იმის დასაბუთებისათვის, შესაძლებელია თუ არა სიბრტყის დაფარვა; ახდენს დაფარვის დემონსტრირებას სიბრტყის ნაწილზე.


3
იყენებს კოორდინატებს გეომეტრიული ობიექტის თვისებების დასადგენად დადასაბუთებისთვის


4
ობიექტთა ზომებისა და ობიექტთა შორის მანძილების დასადგენად (მათ შორისრეალურ ვითარებაში) იყენებს ფიგურათა (მრავალკუთხედების, წრეების/წრეწირების)მსგავსებას და დამოკიდებულებებს ფიგურის ელემენტების ზომებს შორის(მაგალითად, იმსაგნისსიმაღლისგაზომვა, რომლისფუძემიუდგომელია,მიუდგომელწერტილამდემანძილისგამოთვლა);


5
პოულობს ბრტყელი ფიგურის ფართობს და იყენებს მას ოპტიმიზაციის ზოგიერთიპრობლემის გადასაჭრელად (მათ შორის რეალურ ვითარებაში);


6
იყენებს კოორდინატებს სიბრტყეზე გეომეტრიული ფიგურის ზომების დასადგენად.


7
ახდენს გეომეტრიულ გარდაქმნებს სიბრტყეზე და მარტივ შემთხვევებში იყენებს მათ
ფიგურათა ტოლობის დასადგენად



ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა
თარიღი:12.09.2018
საგანი: მათემატიკა
მასწავლებლის სახელი, გვარი:              თამარ იაკობიძე
მიმართულება:              მონაცემთა ანალიზი,  ალბათობა და სტატისტიკა
გრძელვადიანი მიზანი
მათ.IX.11.       მოსწავლეს შეუძლია მონაცემების მოწესრიგება და წარმოდგენა დასმული ამოცანის ამოსახსნელად ხელსაყრელი ფორმით.
მოკლევადიანი მიზნებ 

1
სექტემბერი-ოქტომბერი
ირჩევს თვისობრივ და რაოდენობრივ (დაუჯგუფებელ) მონაცემთა წარმოდგენის შესაფერის გრაფიკულ ფორმას, ასაბუთებს თავის არჩევანს და ქმნის ცხრილს/დიაგრამას;
2
ნოემბერი
აგებს სხვადასხვა დიაგრამებს ერთი და იგივე თვისობრივი ან რაოდენობრივი მონაცემებისთვის და მსჯელობს, თუ მონაცემთა რამდენად მნიშვნელოვან ასპექტებს წარმოაჩენს თითოეული და რა უპირატესობა გააჩნია თითოეულს;
3
დეკემბერი
ახდენს მონაცემთა დაჯგუფებას/დალაგებას, მსჯელობს დაჯგუფების/დალაგების პრინციპზე.
4
იანვარი-თებერვალი
აღწერს შემთხვევითი ექსპერიმენტის ელემენტარულ ხდომილობათა სივრცეს, ითვლის ხდომილობათა ალბათობებს ვარიანტების დათვლის ხერხების გამოყენებით (მაგალითად, ხისებრიდიაგრამისსაშუალებით);
5
მარტი
ატარებს ექსპერიმენტს შემთხვევითობის წარმომქმნელი რომელიმე მოწყობილობით და აფასებს ხდომილობის ალბათობას ექსპერიმენტული მონაცემების საფუძველზე (ფარდობითი სიხშირის საშუალებით), მსჯელობს განსხვავებაზე თეორიულ (მოსალოდნელ) შედეგსა და ემპირიულ (ექსპერიმენტულ) შედეგს შორის;
6
აპრილი
მსჯელობს ალბათური მოდელების გამოყენების შესახებ დაზღვევაში, სოციოლოგიურ კვლევებში, დემოგრაფიაში
7
მაისი-ივნისი
მოჰყავს ალბათურ-სტატისტიკური მოდელების გამოყენების მაგალითები ბუნებისმეტყველებაში და მედიცინაში, ხსნის მოვლენებს შემთხვევითობის მექანიზმის მოქმედების საშუალებით



    1.  ირჩევს თვისობრივ და რაოდენობრივ (დაუჯგუფებელ) მონაცემთა წარმოდგენის შესაფერის გრაფიკულ ფორმას, ასაბუთებს თავის არჩევანს და ქმნის ცხრილს/დიაგრამას;

აქტივობა
რესურსი
1
თეორიული ცოდნა
მოსწავლეს უხსნის ალბათობის ძირითად თვისებას, რა არის ხდომილობა, ხდომილობათა სივრცე, ელემენტარული ხდომილობა. აძლევს დავალებას ჩამოაყალიბოს განმარტებები
დადაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, ვალსაჩინოება
2
პრაქტიკული ცოდნის უნარი
მოსწავლეს უხსნის არსებული თეორიის საფუძველზე კონკრეტულ მაგალითს. მაგ. მონეტის აგდების შემთხვევას. აძლევს დავალებას მოიყვანოს დამოუკიდებლად სხვა მაგალითი და მიუთითოს ძირითადი განმარტებები
დაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
3
თეორიული ცოდნის გამოყენება პრაქტიკაში
მოსწავლეს უხსნის მათემატიკური ცნებების ჩანაწერს, როგორ აღინიშნება ალბათობა, მისი უარყოფა და რას ნიშნავს ალბათობის უარყოფა, აძლევს დავალებას მარტივი მაგალითი ამოხსნას
დაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
    2. აგებს სხვადასხვა დიაგრამებს ერთი და იგივე თვისობრივი ან რაოდენობრივი მონაცემებისთვის და მსჯელობს, თუ მონაცემთა რამდენად მნიშვნელოვან ასპექტებს წარმოაჩენს თითოეული და რა უპირატესობა გააჩნია თითოეულს;
აქტივობა
რესურსი
1
პრაქტიკული მუშაობის უნარი
მოსწავლეს უხსნის  დიაგრამას, მისი აგების წესს, მარტივი ამოცანის მაგალითზე. აძლევს დავალებას ამოხსნას მარტივი მაგალითი და მიუთითოს რა თეორიული ცოდნა დასჭირდა ამოსახსნელად
პრაქტიკული მუსაობის უნარი
2
ამოცანის ამოხსნის უნარი
მოსწავლეს უხსნის კონკრეტულად ხისებრ დიაგრამას და აძლევს დავალებას მარტივი ამოცანა ამოხსნას ხისებრი დიაგრამის გამოყენებით
ამოცანის ამოხსნის უნარი
3
დამოუკიდებელი სამუშაო
მოსწავლეს უხსნის ვენის დიაგრამას და მარტივი ამოცანის მაგალითზე აძლევს დავალებას დამოუკიდებლად ამოხსნას და დახაზოს ვენის დიაგრამა
დამოუკიდებელი სამუშაო
 3.  ახდენს მონაცემთა დაჯგუფებას/დალაგებას, მსჯელობს დაჯგუფების/დალაგების პრინციპზე.
აქტივობა
რესურსი
1
ოპერაციები გამონათქვამებზე
მოსწავლეს უხსნის რომ ლოგიკის ძირიტადი ცნება გამონათქვამია, რომლიც შეიძლება იყოს ჭეშმარიტი ან მცდარი. აძლევს დავალებას ჩამოაყალიბოს მოცემულის საწინააღმდეგო წინადადება
ოპერაციები გამონათქვამებზე
2
ოპერაციები გამონათქვამებზე:"და" "ან"
მოსწავლეს უხსნის "და" და "ან" კავშირებით შეერთებულ წინადადებას და აძლევს მარტივ დავალებას გამოიყენოს ახსნილი და მიხვდეს რომელი კავშიტია საჭირო
ოპერაციები გამონათქვამებზე:"და" "ან"
3
დამოუკიდებელი მუსაობის უნარი
მოსწავლეს უხსნის ცხრილს ჭეშმარიტობასა და მცდარობაზე და აძლევს დავალევას ისწავლოს ცხრილი, დამოუკიდებლად შეძლოს მსგავსი ცხრილის შედგენა
დამოუკიდებელი მუშაობის უნარი
     4. აღწერს შემთხვევითი ექსპერიმენტის ელემენტარულ ხდომილობათა სივრცეს, ითვლის ხდომილობათა ალბათობებს ვარიანტების დათვლის ხერხების გამოყენებით (მაგალითად, ხისებრიდიაგრამისსაშუალებით);
აქტივობა
რესურსი
1
იმპლიკაცია
მოსწავლეს უხსნის რა არის იმპლიკაცია და აძლევს დავალებას გამოიყენოს "თუ ... და  მაშინ..." სიტყვები
ცოდნის ტრანსფერი
2
პრაქტიკული გამოყენების უნარი
მოსწავლეს უხსნის ექვივალენციას, შევადგინოთ ახალი გამონათქვამი "A მაშინ და მხოლოდ მაშინ, როცა B", აძლევს დავალებას მოიყვანოს მაგალითი როცა  A და B გამონათქვამებიდან ერთი მცდარია, მეორე კი ჭეშმარიტი
პრაქტიკული უნარი
3
დამოუკიდებელი აზროვნების უნარი
მოსაწვლეს უხსნის თუ იმპლიკაციაში პირობა და დასკვნა შეცვლილია, მას ეწოდება მოპირდაპირე და აძლევს დავალებას შეადგინოს მარტივი მაგალითი
ნახაზის აგება
     5.  ატარებს ექსპერიმენტს შემთხვევითობის წარმომქმნელი რომელიმე მოწყობილობით და აფასებს ხდომილობის ალბათობას ექსპერიმენტული მონაცემების საფუძველზე (ფარდობითი სიხშირის საშუალებით), მსჯელობს განსხვავებაზე თეორიულ (მოსალოდნელ) შედეგსა და ემპირიულ (ექსპერიმენტულ) შედეგს შორის;
აქტივობა
რესურსი
1
პრაქტიკული უნარის გამოყენება
მოსწავლეს უხსნის ალბათობის ამოცანების ამოხსნის სხვადასხვა მეთოდს.როდესაც ჩამოთვლის ყველა შესძლო შემთხვევას და გამოთვლის ალბათობას, აძლევს დავალევას მსგავსი პირობის ამოცანის ამოხსნას

დადაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
2
დამოუკიდებელი მუშაობის უნარი
მოსწავლეს უხსნის ამოცანის ამოხსნის მეთოდს, რომლის საშუალებითაც უნდა დახაზოს ხე და იპოვოს ალბათობა, აძლევს დავალებას ამოხსნას დამოუკიდებლად მსგავსი ამოცანა
დაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
3
წინარე ცოდნის გამოყენების უნარი
მოსწავლეს უხსნის ამოცანის ამოხსნას სქემის საშუალებით და აძლევს დავალებას ამოხსანას მსგავსი ამოცანა იმ ცოდნის გამოყენებით, რომელიც წინა მასალის ახსნისას გამოიყენა
დაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
  6.  მსჯელობს ალბათური მოდელების გამოყენების შესახებ დაზღვევაში, სოციოლოგიურ კვლევებში, დემოგრაფიაში
აქტივობა
რესურსი
1
გამოკითხვა შედეგის დაფიქსირება
მოსწავლეს უხსნის სტატისტიკის ელემენტებს ამოცანების დახმარებით. აძლევს დავალევას ჩაატაროს გამოკითხვა"ყველაზე პოპულარული სპორტის სახეობა".ქაღალდზე ჩამოწერილი 5 სპორტის სახეობიდან ამოირჩიონ სასურველი  და  შეძლოს ამ მონაცემების დაჯამება
დაფა სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
2
გამოკითხვა, შედეგის დაფიქსირება
იგივე მეთოდით ჩაატაროს კვლევა"ყველაზე საყვარელი საგანი"და მოახდინოს მონაცემების დაჯამება
დაფა სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
3
ცდის ჩატარება, დაფიქსირება
მოსწავლეს უხსნის ცდების ჩატარების მეთოდს და აძლევს დავალებას ჩაატაროს 50 ცდა: კამათელის აგდების და 6-იანის მოსვლის რაოდენობის განსაზღვრა
დაფა სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
    7.  მოჰყავს ალბათურ-სტატისტიკური მოდელების გამოყენების მაგალითები ბუნებისმეტყველებაში და მედიცინაში, ხსნის მოვლენებს შემთხვევითობის მექანიზმის მოქმედების საშუალებით
აქტივობა
რესურსი
1
მოდას პოვნა
მოსწავლეს უხსნის მონაცემთა დასამუშავებლად საჭირო მეთოდს, კერძოდ მოდას და აძლევს დავალებას იპოვოს გამოკითხულთა ინფორმაციიდან მოდა
 დაფ, ,სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
2
საშუალო და მედიანის პოვნა
მოსწავლეს უხსნის რა არის საშუალო და მედიანა და აძლევს დავალებას დაგროვილი ინფორმაცია წარმოადგინოს ცხრილის სახით და იპოვოს საშუალო და მედიანა
დაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება
3
გაფანტვის დიაპაზონი
მოსწავლეს უხსნის მონაცემთა გაბნევის დიპაზონს და აძლევს დავალებასმის მიერ შედგენილი ცხრილიდან მონაცემების შესახებ, იპოვოს გაბნევის დიაპაზონი
დაფა, სახელმძღვანელო, ფურცელი, თვალსაჩინოება

ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის მონიტორინგი
გრძელვადიანი მიზანი:    მათ.IX.11.მოსწავლეს შეუძლია მონაცემების მოწესრიგება და
                                                წარმოდგენა დასმული ამოცანის ამოსახსნელად ხელსაყრელი ფორმით.
მოკლევადიანი მიზნები:
მოკლევადიანი მიზნები
თვე
1
თვე
2
თვე
3
თვე
4
თვე
5
თვე
6
თვე
7
1
ირჩევს თვისობრივ და რაოდენობრივ (დაუჯგუფებელ) მონაცემთა წარმოდგენის შესაფერის გრაფიკულ ფორმას, ასაბუთებს თავის არჩევანს და ქმნის ცხრილს/დიაგრამას;


2
აგებს სხვადასხვა დიაგრამებს ერთი და იგივე თვისობრივი ან რაოდენობრივი მონაცემებისთვის და მსჯელობს, თუ მონაცემთა რამდენად მნიშვნელოვან ასპექტებს წარმოაჩენს თითოეული და რა უპირატესობა გააჩნია თითოეულს;


3
ახდენს მონაცემთა დაჯგუფებას/დალაგებას, მსჯელობს დაჯგუფების/დალაგების პრინციპზე.


4
აღწერს შემთხვევითი ექსპერიმენტის ელემენტარულ ხდომილობათა სივრცეს, ითვლის ხდომილობათა ალბათობებს ვარიანტების დათვლის ხერხების გამოყენებით (მაგალითად, ხისებრიდიაგრამისსაშუალებით);


5
ატარებს ექსპერიმენტს შემთხვევითობის წარმომქმნელი რომელიმე მოწყობილობით და აფასებს ხდომილობის ალბათობას ექსპერიმენტული მონაცემების საფუძველზე (ფარდობითი სიხშირის საშუალებით), მსჯელობს განსხვავებაზე თეორიულ (მოსალოდნელ) შედეგსა და ემპირიულ (ექსპერიმენტულ) შედეგს შორის;


6
მსჯელობს ალბათური მოდელების გამოყენების შესახებ დაზღვევაში, სოციოლოგიურ კვლევებში, დემოგრაფიაში


7
მოჰყავს ალბათურ-სტატისტიკური მოდელების გამოყენების მაგალითები ბუნებისმეტყველებაში და მედიცინაში, ხსნის მოვლენებს შემთხვევითობის მექანიზმის მოქმედების საშუალებით











    

Комментариев нет:

Отправить комментарий